T.C. |
İSTANBUL |
BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU BAŞKANLIĞI |
1-) 6754 Sayılı Bilirkişilik Kanununun 8/1-b ve 12/3 maddeleri ile Bilirkişilik Kanunu Yönetmeliğinin 21/1-b ve 46 maddeleri uyarınca, bilirkişiliğe ve bilirkişilerin sicile ve listeye kaydedilmesine karar verme görevimiz doğrultusunda Bölge Kurulumuz tarafından, yetki çevremiz olan İstanbul, Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli illeri adli ve idari yargı merciileri, icra müdürlükleri ve tüketici hakem heyetlerince yapılacak görevlendirmelere esas olmak üzere hazırlanacak bilirkişi listesi için 04/10/2018 tarihinde yapılan ilanda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda 05 Kasım - 30 Kasım 2018 tarihleri arasında e-devlet sistemi uyap bilirkişi portalı üzerinden, elektronik imza (e-imza) veya mobil imza (m-imza) ile bilirkişilik başvuruları alınmıştır.
2-) Kurulumuzca yapılan değerlendirmeler hem usul yönünden istenilen bütün belgelerin tamam olup olmadığı noktasında hem de esas yönünden 6754 S.K.'un 10. Maddesinde aranan şartlar ile Daire Başkanlığının duyurusunda ilan edilen EK-1 de yer alan temel ve alt uzmanlık alanları için EK-2 de belirlenen aranan niteliklerin bulunup bulunmadığı noktasında yapılmıştır.
3-) İlan gereği başvuruların e-Devlet üzerinden UYAP Bilirkişi Portal Bilgi Sistemi’nde yer alan adımlar izlenmek suretiyle yapılması gerektiği için, sadece UYAP Bilirkişi Portal Bilgi Sistemi’nde seçilen temel / alt uzmanlık alanlarına göre değerlendirme yapılmış olup, ilana aykırı olarak bilirkişilik başvuru formunun e-imza veya m-imza ile imzalanması aşamasında sistemden seçilen temel / alt uzmanlık alanlarında yapılan değişiklikler ile başvuru süresi ve sonrasında fiziki olarak veya sistem üzerinden gönderilen dilekçeler ile temel / alt uzmanlık alanlarında değişiklik yapılması ve sistemden seçilen temel / alt uzmanlık alanları dışında başka temel / alt uzmanlık alanlarının değerlendirilmesi talepleri dikkate alınmamıştır.
4-) Bilirkişiliğe müracaat için istenilen belgeleri vererek müracaatlarını yapan gerçek kişilerin başvuruları kurulumuzun çalışmalarında ve toplantısında değerlendirilerek, 6754 S.K.'un 10. Maddesinde aranan şartları taşımadıkları, seçtikleri uzmanlık alanlarına ilişkin EK-2 de aranan nitelikleri taşımadıkları, yazdıkları uzmanlık alanları EK-1 olmayanların başvuruları reddedilen kişiler duyurunun ekinde liste halinde gösterilmişlerdir.
5-) İş bu ilân TEBLİĞ HÜKMÜNDE olup fiziki veya elektronik yolla ayrıca bir tebligat yapılmayacaktır.
6-) Ekli red listesinde ismi bulunanlar iş bu ilandan itibaren 30 (otuz) günlük kesin süre içinde varsa itirazlarını UYAP Bilirkişi Portalı Bilgi Sistemi üzerinden Bölge Kurulumuza gönderebileceklerdir. Bu amaçla; UYAP Bilirkişi Portal Bilgi Sisteminde “Başvuru Dilekçesi” ve “Diğer Belgeler” isimli butonlar aktif hale getirilmiştir. “Başvuru Dilekçesi" sekmesinden sadece başvuru yapana ait e-imzalı veya m-imzalı itiraz dilekçesi gönderilebilecektir. Uyap Döküman Editörü ile hazırlanarak e-imza veya m-imza ile imzalanan itiraz dilekçesi; “Başvuru Dilekçesi” sekmesinden “Açıklama” alanına “İtiraz Dilekçesi” yazılarak gönderilecektir. “Diğer Belgeler" sekmesinden ise isteğe bağlı olarak, varsa itiraza eklemek istenen belgeler jpg, png vb. formatlarda gönderilecektir.
BİR KISIM ALT UZMANLIK ALANLARI BAKIMINDAN AÇIKLAMA:
1.a. 04/10/2018 tarihli ilanımızın ekinde yer alan EK-1'de 05.02 'de KAMULAŞTIRMA (GAYRİMENKUL DEĞERLEME- TAŞINMAZ GELİŞTİRME) ve 17 KENTSEL DÖNÜŞÜM (Gayrimenkul Geliştirme ve Yönetimi Uzmanları ile Lisanslı Değerleme Uzmanları) ile 18 GAYRİMENKUL GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ temel ve alt uzmanlık alanları için EK-2 de belirtilen "6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa göre gayrimenkul değerleme uzmanı olarak yetkilendirilmiş olmak" ifadesinden ne anlaşılması gerektiğine dair 6754 S.K.’un 10/1-f maddesi, 2942 S.K.’un 15. Maddesi, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu'nun "Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği" başlıklı 76/1 maddesi, Sermaye Piyasası Kurulu tarafından çıkarılan; Sermaye Piyasası Mevzuatı Çerçevesinde Gayrimenkul Değerleme Hizmeti Verecek Şirketler İle Bu Şirketlerin Kurulca Listeye Alınmalarına İlişkin Esaslar Hakkındaki VIII Seri ve 35 Numaralı Tebliğ dikkate alınarak değerlendirmeler yapılmıştır. Bu kapsamda "Gayrimenkul Değerleme UZMANI" olmak ile "Gayrimenkul Değerleme..LİSANSI" sahibi olmanın farklı farklı konular olduğu unutulmamalıdır. Gerek İlanımız ve gerekse ilgili mevzuat LİSANS sahibi olmayı değil UZMAN olmayı aramaktadır. UZMAN olarak kabul edilebilmek için gerekli tecrübe şartı ile UZMAN olarak kabul edildikten sonraki 5 yıl fiili çalışma şartı farklı farklı konular olup, 05.02 açısından ilgilinin UZMAN olup olmadığı yönünden gerekli belgeler istenilmektedir. 17'nin tamamı ve 18 numaralı temel uzmanlıklarda (18.01 ve 18.02 için) ise UZMAN olarak kabul edildikten sonra fiili çalışma süresi aranılmaktadır.
b. 02/04/2014 tarih ve 28960 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği Statüsünün 8/4 maddesine göre Kamu Kurum ve Kuruluşlarında çalışan Değerleme Uzmanlarının Birliğe üye olmalarının ihtiyari olduğu belirtilmekle kamu çalışanları yönünden yapılan değerlendirmelerde bu husus da dikkate alınmıştır.
c. Sermaye Piyasası Kurulu tarafından çıkarılan; Sermaye Piyasası Mevzuatı Çerçevesinde Gayrimenkul Değerleme Hizmeti Verecek Şirketler İle Bu Şirketlerin Kurulca Listeye Alınmalarına İlişkin Esaslar Hakkındaki VIII Seri ve 35 Numaralı Tebliğ uyarınca Gayrimenkul Değerleme Lisansı alan kişilerin gayrimenkul değerlemesi alanında en az 3 yıl tecrübesinin veya tecrübe yerine geçen "değerleme uzmanlığı mesleki uygulamalı eğitim programı" sonucunda SPL tarafından verilen katılım sertifikasının bulunmaması gerekçesiyle (lisans tarihine göre tecrübe şartının gerçekleşmemesi) başvuruları reddedilenlerin bu ret kararına itiraz etmeleri durumunda TDUB, Sermaye Piyasası Kurulu tarafından 10.12.2018 tarihi itibariyle Gayrimenkul Değerleme Lisansı ve Konut Değerleme Lisansı almış kişilerin Gayrimenkul Değerleme Uzmanı veya Konut Değerleme Uzmanı olabilmeleri için mevzuatla aranan mesleki iş tecrübelerinin kontrolü hususunda görevlendirildiği için, değerleme uzmanlığı mesleki uygulamalı eğitim programı katılım sertifikası sunmayanların tecrübe koşulunun tevsiki hususunda TDUB'den belge ibraz etmeleri halinde, TDUB’nin bu konuda yetkilendirilme tarihi başvuru işlemleri sonrasında olması nedeniyle itiraz incelemesinde bu belgeler dikkate alınacaktır.
2- Ek-1’de yer alan “65.NİTELİKLİ HESAPLAMALAR” uzmanlık alanı yönünden Ek-2’ye göre, Lisans veya ön lisans mezuniyeti yanında; “Başvuruda bulunulan nitelikli hesaplama ilgili alt uzmanlık alanında en az beş yıl süreyle mesleki faaliyette bulunduğunu veya bilirkişilik yaptığını belgelemek ve ilgili alt uzmanlık alanında en az 24 saatlik eğitim almış olmak” şartları arandığından; belirli bir meslek alanında 5 yıl süreyle mesleki faaliyette bulunulmuş olması ve nitelikli hesaplama eğitim sertifikası sunulması , Kurulumuza yapılan başvuru sayısı ve 6754 Sayılı Yasa’nın 11/3 Maddesinde öngörülen liyakat ilkesi de dikkate alınarak başlı başına nitelikli hesaplama ilgili alt uzmanlık alanında bilirkişiliğe kabul için yeterli görülmemiştir. Talep edilen alt uzmanlık alanına yönelik bilirkişilik tecrübesi, akademik çalışma ve ilgili alt uzmanlık alanı ile doğrudan ilgili mesleki çalışmaların belgelendirildiği talepler değerlendirilmiştir.
Tebliğ mahiyetinde ilanen duyurulur. 22.01.2019